Hirdetés





Fogyasztásunkat számos tényező meghatározza. Ilyenek lehetnek a demográfiai, szociológiai tényezők, az anyagi helyzet, de az értékek és az attitűdök is.

A KÖZMAG 2008-as megalapítása előtt országunkban nem volt olyan fórum, mely lehetőséget és értéket látott volna a középiskolás fogyasztói rétegben. A klasszikus iskolaújságok megritkulásával, megszűnésével keletkező űrt tölti be a kiadvány országszerte, abból a célból, hogy e rétegnek is legyen egy sajtóterméke, amely tanítási időben jelenik meg és csak nekik és csak róluk szól, mindehhez ingyenesen hozzájutva az adott városok összes állami és egyházi középiskolájában (kivéve a fővárosban, ott a Hvg rangsora szerinti legjobb 40 középiskolában kerül terjesztésre a kiadvány). A célközönség igényeinek kielégítéséhez elengedhetetlen az egyének által vallott értékek és az értékek rendszereként kialakuló értékrend megismerése, mely nagyon fontos részét képezi életünknek. Ezek az értékek nem csak fogyasztásainkat határozzák meg, de az általunk fontosnak tartott értékeknek megfelelően szervezzük mindennapjainkat, hozzuk meg nagysúlyú vagy éppen mindennapos döntéseinket, amely kihívások egyre gyakoribbak a felnőtté válás derekán járó középiskolások esetében. A társadalom folyamatos fejlődése során mindig más értékrendek uralkodók, koronként, időszakonként más az értelmezésük és e változások elsőként mindig is a társadalom fiatal rétegei között gyűrűznek be, akik e változásokra a legnyitottabbak.



A legújabb fiatalok, a Z-generáció képviselői már sokkal informáltabbak, mint az előző generációk és ennek köszönhetően vásárlásaik is sokkal tudatosabbak. Míg a korábbi generációk ritkább esetben vásároltak nagyobb összegekért, napjainkban a különböző áruvásárlási hiteleknek és a gyorskölcsönöknek köszönhetően gyakorivá váltak a korosztály (és a családjaik) körében a luxuscikkeknek tekintett vásárlások. Már ők is fogyasztási- és műszaki-cikkeket vásárolnak, utazásokat finanszíroznak és ha az adott szolgáltatással elégedettek, akkor az adott márkához hűségesek. A diákéveiket töltők még erősebben ragaszkodnak a megszokott és vágyott márkáikhoz (négyből hárman), mint azok a kortársaik, akik már kikerültek az iskolapadból. A nagyobb értékű, presztízs jellegű termékeknél a márka első helyét semmi sem vitathatja, legyen szó akár szórakozásról, öltözködésről vagy műszaki cikk vásárlásáról, viszont a napi szükségleti cikkek kiválasztása esetében sokkal árérzékenyebbek.

A nyomtatott sajtó nem tud olyan friss lenni, mint az online, hiszen mindig csak később reagál a történésekre, ugyanakkor a hosszabb rendelkezésre álló idő miatt magasabb minőséget képvisel, így sokkal hitelesebb, olvasóinak bizalma vele szemben sokkal nagyobb, mint az adott tartalmat pillanat alatt ‘eltüntető’ online média esetében. A fogyasztók / olvasók számára a saját magazinjuk hiteles üzenetközvetítő, a hirdetéseket is beleértve, ezzel biztosítva a reklámok hasznosulását, hiteles fogadtatását. A print sajtó jövője a magasabb minőséget képviselő magazin jellegű megjelenési forma, mely lapozgatása a minőségi, célközönség igényeire szabott tartalmain túl vizuális élményt is nyújt. A fogyasztók szeretnek olvasva kikapcsolódni, a KÖZMAG a középiskolákban felüdülést jelent a diákoknak az iskolai kötelességeikben, és az ilyenkor megjelenő, tartalomhoz illesztett hirdetések ebben a pozitív mentális állapotban találják meg a célközönségüket. A magazinokban megjelenő reklámok értéke még mindig sokkal magasabb, mint az online térben megjelenőké. Ez köszönhető egyrészt a hirdetésblokkoló AdBlocknak és társainak, melyek alkalmazása általánossá vált az internetezők világában , másrészt egyfajta globális ‘bannervakság’ lépett fel az olvasók jelentős részénél a hirdetési felületek agresszív közlése miatt. A nyomtatott sajtót is használó hirdetések átlagosan 20-25 %-kal emelik meg a kampányok után mért ismertségi, vásárlási és hajlandósági mutatókat az olvasóik körében.

Cégünknek, a Varga Média Kft.-nek minden üzleti partner ugyanolyan fontos és értékes, legyen az egy helyi kisvállalkozás vagy akár egy közismert multinacionális cég. Több mint 10 éves tapasztalatunknak és az évenkénti közel 1000 nálunk leadott kampánynak köszönhetően ismerjük mindenféle piaci szereplő ideális megjelenési formáját. Sokan közülük akár már a kezdetek óta megtisztelnek minket bizalmukkal és ezzel a sikeres promóciókon túl az ifjúságot is támogatják.